Provocările hormonale feminine se pot echilibra natural!

Autor: Revista Caminul

Echilibrul este esențial în orice aspect al vieții. Un stil de viață echilibrat și sănătos contribuie la fericirea și bunăstarea oamenilor, care ulterior se reflectă în prosperitatea societății întrucât comunitățile sănătoase sunt mai productive și trăiesc mai mult.

Pentru a avea o viață armonioasă este necesar să beneficiezi constant de o dietă echilibrată, de obiceiuri sănătoase și de un somn odihnitor. În lipsa acestor elemente, poate să apară dezechilibrul, care afectează organismul la nivelul hormonilor și nu numai. În ceea ce privește dezechilibrele hormonale, acestea se regăsesc mai ales în cazul femeilor.

Din fericire, există metode naturale de a echilibra provocările hormonale feminine. Descoperă, în rândurile de mai jos, care sunt acestea.

Care sunt provocările hormonale cu care femeile se pot confrunta?

Hormonii echilibrați sunt vitali nu doar pentru un organism sănătos, ci și pentru o minte sănătoasă. Hormonii sunt substanțe chimice generate de corpul nostru, care au rolul de a regla numeroase procese din cadrul acestuia, precum:

  • controlul metabolismului;
  • menținerea dispoziției;
  • funcționarea normală a sistemului reproductiv și asigurarea sănătății sexuale.

Odată cu înaintarea în vârstă, nivelul de hormoni (estrogen și progesteron) scade, motiv pentru care femeile sunt predispuse la diverse instabilități. Printre principalele provocări hormonale feminine se numără:

  • Creșterea în greutate;
  • Schimbări emoționale;
  • Balonare;
  • Piele uscată;
  • Ciclu menstrual neregulat;
  • Libidou scăzut;
  • Durere în timpul menstruației;
  • Acnee;
  • Căderea părului;
  • Insomnie, etc.

Cum se pot echilibra natural provocările hormonale feminine?

Pentru echilibrarea naturală a provocărilor hormonale feminine, se recomandă:

  • O dietă sănătoasă, lipsită de zaharuri și carbohidrați rafinați, dar bogată în proteine și alimente bogate în acizi grași Omega-3;
  • Efectuarea frecventă de exerciții fizice;
  • Tehnici de reducere a stresului, cum ar fi yoga sau meditația;
  • Un somn liniștit de 8 ore pe noapte, într-o cameră întunecată și răcoroasă. De asemenea, încearcă să aplici câteva picături de uleiuri esentiale, care reduc nivelurile ridicate de cortizol (hormonul stresului). Poți opta pentru Clary Calm, un mix de uleiuri esențiale de salvie, levănțică, bergamotă, mușețel roman, cedru, ylang ylang, mușcată, chimen dulce, fenicul, semințe de morcov, palmarosa și vitex. Nu doar că echilibrează hormonii feminini, dar și te eliberează de dureri, stres și emoții negative. Reprezentând un real ajutor în cazul unui ciclu menstrual neregulat sau în menopauză, acest amestec de uleiuri are un efect răcoritor și reconfortant.
  • Consumul de vitamine sau de complexuri de substanțe naturale nutritive;
  • Energizarea organismului cu ulei esential de menta. Recunoscut pentru proprietățile antibacteriene și răcoritoare, uleiul esențial de mentă contribuie și la îmbunătățirea stărilor emoționale și a concentrării mentale.

În concluzie, nu uita că echilibrul este esențial pentru o viață sănătoasă, fericită și armonioasă.

Sursa: https://uleiuriesentiale.ro/provocarile-hormonale-feminine/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/321486#symptoms
https://www.singlecare.com/blog/female-hormones-and-mental-health/
https://www.hollandandbarrett.com/the-health-hub/conditions/womens-health/hormones/balance-hormones-seven-natural-steps-2/


Articole relevante