Cât de important este conceptul în amenajările interioare din HoReCa?

Autor: Revista Caminul

În ziua de astăzi, afacerile care fac parte din domeniul HoReCa sunt destul de competitive și așa ar trebui să fie deoarece pandemia le-a afectat enorm de mult. Piața este mare, oferta este generoasă, așa că întotdeauna trebuie să te gândești ce te diferențiază și te recomandă pe tine, în detrimentul concurenților tăi. Poate te gândești la ofertă, meniu, poziționare sau chiar prețuri. Da, sunt aspecte importante, însă nu neapărat vitale pentru succesul afacerii tale.

Oamenii iubesc esteticul, se dau în vânt după ceea ce este frumos, elegant, rafinat și cu gust. De altfel, n-ar plăti sume enorme pentru a-și petrece vacanțele în locuri splendide – te poți relaxa cu mult mai puțini bani și în alte stațiuni. Totuși aleg să petreacă clipe de neuitat și să-și facă amintiri frumoase în locuri care le încântă privirile și pe care nu le vor uita prea ușor sau curând.

Design-ul contează

Evident, clienții pun accent pe serviciile pe care le livrezi, calitatea acestora și confortul pe care îl au la dispoziție. Însă design-ul contează extraordinar de mult, mai ales atunci când vine vorba de fidelizarea clienților tăi. Cu alte cuvinte, o persoană se va întoarce acolo unde știe că găsește nu doar servicii și produse de calitate, ci și un loc plăcut, în care se va simți întotdeauna binevenit și tratat cu respect, atenție. 

Spre exemplu, modelul de design interior restaurant ar trebui să fie nu doar unul practic, poziționat optim, ci care să trezească în clienți sentimentul de intimitate și confort, ba chiar de familiaritate. Dacă un anumit loc te face să te simți ca acasă, atunci cu siguranță este unul în care te vei reîntoarce.

Când iei în considerare planurile de amenajare cafenea, nu uita să pui la dispoziția clienților un spațiu de desfășurare îndeajuns de mare. Astfel, le vei oferi posibilitatea de a-ți transforma cafeneaua chiar în, de ce nu, un birou de lucru. Multe persoane care lucrează remote aleg să-și îndeplinească sarcinile zilnice din interiorul unei cafenele.

În domeniul HoReCa, ideile trebuie stabilite foarte clar, de la bun început, aspectele privitoare la dinamica afacerii. Fie că vorbim despre caracteristicile spațiului, serviciile oferite, conceptul trebuie vizualizat dinainte, și nu uita: ai nevoie de o viziune de ansamblu. Ca atare,  trebuie să ții cont de tot ce presupun interiorul, curtea sau terasele, grădina și fațada.

În sistemul ospitalier, trebuie să fii întotdeauna la curent cu nevoile clienților tăi, să le studiezi comportamentul de consum și să încerci să te pliezi pe evoluția aflată în continuă schimbare. De importanță vitală se dovedește a fi nu doar păstrarea fluxului calității, ci și forma în care reușești să-ți livrezi serviciile și produsele, iar amenajările interioare vor face diferența. 

Oamenii vin regulat la un anumit restaurant deoarece le place atmosfera de acolo, se simt bine și vor să repete experiența. Deși ai spune că băuturile și mâncarea ar fi primele motive pentru care o persoană se întoarce într-un anumit loc, de fapt, emoțiile lor sunt cele care îi readuc acolo. 

Articole relevante

Lasa un comentariu